۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۵, شنبه

مديراني كه هر روز تكثير مي شوند ...


در طي سالهاي روي كار يودن دولت نهم خيلي وقتها شنيده و ديده  مي شد كه مديران بدون داشتن صلاحيت هاي لازم و كافي در مسند قدرت ادارات دولتي جا خوش كرده اند و طرح تكريم ارباب رجوع چيزي در حد ديوار نوشته اي بود كه زينت بخش تابلوي اعلانات اداره هاي دولتي بود.
اما حالا با روي كار آمدن دولت بعد از دولت نهم هم اين رويه با سرعت بيشتري ادامه دارد . امروز شما كمتر اداره يا نهاد و سازماني را مي بينيد كه از مديران با سابقه در امر مديريتي استفاده كند البته آندسته از كساني كه هميشه در قدرت و به نفع هر حزب و جناح يكار مي كنند مقوله اي جدا در سياست انتخاب مديران هستند كه بحث كردن در مورد آنها بي فايده است.
منظور من امروز مديراني هستند كه آنچنان بر اين ميز رياست تكيه زدند و تمام اتاقهاي اطراف  خود را به خويشاوندان خويش اختصاص دادند كه گويي بر ارثيه اي خانوادگي دست يافتند كه دولت هاي قبلي آن را غصب كرده بودند.
امروز كار درست در اين ادارات كالاي نايابي ست كه كمتر كسي آن را به ياد دارد. امروز مديران به تبعيت از سران مملكت در هر امري خود را محق به اظهار نظرمي دانند وآنچنان به تغيير سياست هاي سازماني  چه بسا به ضرر مردم و همچنين استفاده از حقوق بيت المال ادارات در امور شخصي و خصوصي  مشغولند كه معلوم نيست مسير پيشرفت اين جامعه را چندين سال به عقب خواهد برد.
امروز اينها مديراني هستند كه مانند گياهان رونده هر روز تكثير مي شوند و خود را به ديواره ي اين سازمانها و ادارات مي چسبانند به اميد سهم بيشتري از بودجه اي كه سالهاست  هرز مي رود.

 يارب مكن كه گدا معتبر شود...

۱ نظر:

در نظربازي ما بي خبران حيرانند